Wednesday, October 26, 2005

Ännu mer tolvtaktare

Efter en hård arbetsdag så vill jag varva ner på bästa sätt. Jag kommer snart ta en fika med kamrat M på myggan, men innan dess återvänder jag till fenomenet tolvtaktsblues (Läs tidigare inlägg för förklaring). Alltså, ännu mer nonsentexter och en och annan citatstöld:

"Snön föll, snön föll, nu har den fallit klart
Snön föll, snön föll, nu har den fallit klart
Nu är det min tur att falla snart

Jag hörde Bob Dylan skratta å hosta å fräsa å blåsa
Hörde Bob Dylan skratta, ha-ha, å hosta å fräsa och blåsa
Jag köpte en svart mössa, för jag passade inte i en rosa

Jag försöker vara som jag är, men alla vill att jag ska vara som dom
Försöker vara som jag är, alla vill att jag ska vara som dom
Det var från "Maggies Farm" det där citatet kom

En blogg är inget annat än egocentrering i absurdum
En blogg är inget annat än egocentrering i absurdum
Jag håller på med en själv men ordet stakar sig i käften, b-l-o-g-g-g-o-b-l-o- äh skitsamma, det är väl säkert bara jag som är lite skum"

2 comments:

Toni said...

haha... kul inlägg. Skulle vara trevligt att höra den sjungen också...

Savela said...

Haha, den chansen är nog minst intill minimal. Vi får leta upp en bluessångare med brist på texter...