Monday, October 17, 2005

Ang. Det Roligaste Skämtet Just Nu

I en av årets roligaste komedier, "The 40 year old virgin" så figurerar det grabbiga, politiskt inkorrekta, enformiga och helt otroliga skämtet "Vet du hur jag vet att du är gay?".

Skämtet går helt enkelt ut på att man säger till någon: "Vet du hur jag vet att du är gay? Eftersom du...", och sedan fyller man i med något som ska beskriva varför den andra personen är gay. Humorn i sig ligger inte i att den andra personen skulle vara gay, utan snarare underfundigheten i den andra personens variation på skämtet. Mina tillfälliga favoriter på skämtet:

"Vet du hur jag vet att du är gay? Du bor med din mamma"
"Vet du hur jag vet att du är gay? Du har George Michaels alla skivor"
"Vet du hur jag vet att du är gay? Du hånglar med tjejer som ser ut som killar"
"Vet du hur jag vet att du är gay? Du har strumpbyxor på dig"
"Vet du hur jag vet att du är gay? Du har sex med män"

No comments: