Thursday, November 29, 2007

i förbifarten

Ännu en dag i mitt liv är i princip lagd till handlingarna. I skrivande stund är klockan tjugo över nio, och inom tio minuter ska jag dra mig till ett annat internat för att besöka S.J. Den dagen som snart är lagd till handlingarna har varit en bra sådan. Arbetsdagen har varit mycket produktiv; jag har gjort en planering helt fasansfullt noggrann och genomarbetad. Med hjälp av min producentkollega, givetvis. På måndag börjar kortfilmen i fråga skjutas och det kan bli en mycket lyckat projekt. Det kan gå åt helvete också, förmodligen. Efter att jag fullgjort mina plikter inom skoltid har jag sedan spenderat dagen åt att mysa, träna och basta. Det kan inte bli mycket bättre är min första reflektion.

Mina tankegångar går så här: Jag ska nog försöka återvända till nån form där jag återigen använder den här bloggen till reflektioner och episka dagboksinlägg som redogör för mitt liv. Jag känner att jag låtit mitt skrivande vila tillräckligt länge nu. Men det kommer nog inte bli på samma sätt som förut, om någon minns mina någotsånär genomarbetade texter pre-september. Hur det ska bli dock, måste jag fundera över.

Förövrigt hoppas jag att ni alla läst min novell på http://ungaberattare.se .

Jag har hunnit lyssna på urval ur två mycket bra skivor den senaste halvtimmen. Sophie Zelmanies "Sing and dance", där Freddie Wadling-duetten "Once" berör mig väldigt mycket, och Rolling Stones "Exile on Main Street". Det är sånt här som gör livet värt att leva. Ladda ner "Once". Eller Stones "Tumbling Dice". Gör er själv en tjänst.

Jag återkommer.

No comments: