Saturday, November 24, 2007

lust att skriva

Orden sviker mig ikväll. Jag skrev några stycken text om min vecka i allmänhet och min kväll i synnerhet. En helt okej småputtrig text om en rätt skoj vardag med alldeles för mycket slitigt jobb och för lite mysig fritid. "All work and no play makes Jack a dull boy". Men jag valde att ta bort texten och istället skriva om hur jag inte kommer på nåt vettigt att skriva ikväll. Har en del material faktiskt. Om den 3-minutare som upptar större delen av min tid. Om "American Ganster" som jag såg på bio tidigare ikväll (bra film -lite för lång dock. En sorts hyllning till polis och maffia-filmerna på 70-talet om man vill vara snäll). Om "Möss och Människor". Om vådan att städa sitt rum. Om pubkvällar i Molkom. Om att säga hejdå för helgen till S.J på busshållsplatsen. Om snö och kyla. Om min rädsla för folk i cowboyhattar.

Men jag låter bli ikväll och återkommer när jag inte bara har lust att skriva, utan också inspiration. Ha tålamod med mig.

No comments: