Thursday, November 01, 2007

Min novell är publicerad!

Den som läst min blogg i februari-mars månad minns kanske att jag är med och tävlar i en novelltävling på ungaberattare.se med min novell "Rough Boy". Så nu kan ni gå in på sidan alltså och läsa den här novellen och till och med lyssna på den. Jag blev lite smått smickrad över den motivering jag fick över novellen, att "Toni Savela berättar om det med en sådan självklarhet och värme att det är svårt som läsare att stå emot". Det känns ju som ett rätt bra omdöme. Däremot blev jag lite sur över att de la till epitetet "knarkaren och livsåskådaren" framför Jack Kerouacs namn: Jag hatar när det framstår som om man förhärligar drogmissbrukare. Sen har de lagt in en sak om post-its på filmer i videobutiker som jag mest största säkerhet kan säga att jag inte påstått att jag brukar göra.

Ett, nu i efterhand, roligt minne som slår mig är hur jag dök upp den där morgonen för att läsa in novellen i en studio i en bakgata i Norrköping. Bara timmarna innan hade jag blivit dumpad över telefon och var i ett minst sagt eländigt skick. Så att stå där och läsa in en novell med en viss komisk touch blev en rätt klurig uppgift. Tragikomiskt kan man säga utan att överdriva.

Så gå gärna in och läs novellen på ungaberattare.se och lämna kanske en kommentar här i bloggen om vad ni tyckte.

2 comments:

Anonymous said...

Sitter nu o lyssnar på din novell, very well written! :)

Anonymous said...

Mycket bra novell! gillade det normala sättet att skildra något absurt...typ..