Saturday, November 24, 2007

Citat: "då kacklar alltid någon gammal höna, om hur förfärligt lättsinnig man är"

om du inte hittar mig ikväll
är jag precis runt hörnet
om du inte får tag i mig ikväll
ringer jag förmodligen när som helst
om du tror att jag är för full
har jag inte ens börjat
för ikväll malar kvarnarna eld
och jag har dylan i skivhyllan
det är lördag och jag är glad att jag lever
det är lördag och jag är glad att jag lever

jag är glaset i min hand
och jag är skjortan över min stol
jag är snön som faller över värmland
jag är kylan som blåser från öst
jag är kungsviksgatan i kalix
jag är statyerna i karlstad
jag är nils ferlin och hollis brown
jag är håkan hellström och jag är edgar allan poe
det är lördag och jag är där du vill ha mig
det är lördag och jag går var du än vill ha mig

No comments: