Friday, December 05, 2008

99 Problems vs. Along The Watchtower


Det finns två låtar som får "the party started" för mig. Den ena är Jay-Z's rapbomb "99 problems", den andra är Jimi Hendrix cover på "All along the watchtower". Här har någon klurig DJ mixat ihop båda låtarna till en och samma. Visst, den blir inte lika TUNG som Jay-Z's original. Den blir inte lika svängig som Hendrix gitarrperfektion. Men det blir tamefan fruktansvärt häftig musik.

Det är fredag och jag har några öl som är på väg in från Karlstad. Jag har mörkret och snön utanför fönstret. Jag har ett certifikat för att köra steadicam från och med igår. Jag har en förhoppningsvis bra fredagkväll som väntar på mig. Jag har inga pengar. Jag har en lång vecka bakom mig och en till framför mig. Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Jag har "99 problems, but a bitch aint one".

Kan inte hålla mig från att länka till en mer blytung mash-up på 99 problems, men denna gång med The Beatles "Helter Skelter" istället för Hendrix:

1 comment:

Anonymous said...

Satt faktiskt och körde riffet på "All along the Watchtower" när jag besökte din blogg för några dagar sedan och såg denna. Klockrent, och en riktigt skön version, även om jag håller med dig om att blandningen inte blir lika 100% åt något av hållen. All cred åt dem som ser såna idéer i befintliga låtar. Möjligheterna är oändliga.

...Även om jag personligen tycker att Helter Skelter-varianter är skitknepig, och ett enda oljud.