Friday, October 31, 2008

Hellström

Håkan Hellström har varit med mig ända sedan jag brände debutskivan av Emil Blom i sjunde klass. Jag älskade det från första början, men det tog några år innan jag började förstå. Det krävdes att jag skulle gå ut gymnasiet och ge mig ut i världen för att börja få känn på hur det faktiskt var att vara magisk men tragisk, uppsnärjd i det blå och se dessa gårdakvarnar och skit. Snart ska jag bege mig in till Kstad för att värma upp inför kvällen konsert. En förfest med bra människor väntar. Ikväll blir en bra kväll.

vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är för sent att älska dig
vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng
lyssna till samma regn

vad jag bryr mig om nu
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss
vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge
hjärtat rakt ut

Fan Håkan. Jag ser fram emot din spelning ikväll.

1 comment:

Anonymous said...

"Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig, även om du inte kommer tillbaka."