Friday, October 17, 2008

Can't Escape From You

"Jag älskar dig/ mer än du nånsin kommer få veta/ lycka till med allt/ men du kommer att få leta"

Ikväll spelar Eldkvarn på Koriander i Karlstad. Jag borde vara där, men jag har inte råd, möjlighet och ork nog att ta mig dit. Men jag skulle kunna få stå där i publiken och få höra "Kärlekens Tunga". Ovan citerade brygga kunde gärna få passera mina hörselgångar. Men det får bli en annan gång jag får återuppleva det nöjet.

Nästa vecka fredag åker jag till Helsingborg och återser min själsiga bror M-, en working class hero, en av de få som vet vad innebär att frysa öronen av sig på väg från den ena lumpna förfesten till den andra i den norrbottniska vinternatten. Shit, alla timmar i bastun vi diskuterat våra problem, alla drömmar vi drömt. De har inte tagit slut än, varken drömmarna eller problemen.

Det är fredag och det verkar inte hända något i Molkom ikväll. Det kanske blir en eller två öl, det kanske inte blir så alls. Jag vet inte alls vad som är och inte är. Jag har ett manus jag måste skriva, jag har försökt få stånd i saken hela dagen, men det har varit lönlöst.

Jag återkommer inom en snar framtid ang. Dylans nya. Kommer nog bli ett par rader om både "Red River Shore" och "Can't Escape from you"

Men det får bli någon annan gång då jag inte har lappsjuka, och där kvällen kan få ett antiklimax byggt av chips och "Idol" på tv. En annan gång som inte är den här gången. Jag vet inte riktigt var jag är på väg med det här. Jag borde ha varit på Koriander.

/Er vän, Mr. Bojangles.

1 comment:

Anonymous said...

Jag har suttit och läst igenom ditt liv och det är fascinerande... Kanske för att det är så olikt mitt. För övrigt har jag bestämt mig för att det inte blir någon Håkan HEllström nästa helg. Tyvärr. På återhörande.