Saturday, October 11, 2008

Hunger Hotell!

Jag vet, det finns så mycket just nu som jag borde prioritera att skriva om: Att Jörg Haider dött i en bilolycka (hur ska man ställa sig till det egentligen?) eller att Ahtisaari får nobels fredpris till exempel. Dessutom vet jag att är det något jag tjatat om till förbannelse på den här bloggen så är det Eldkvarn och Bob Dylan. Jag lyssnar på en massa andra artister också, jag lovar!

Men ändå så kan jag ändå inte hålla mig från att kasta in mig på blogger för att publicera nyheten att Plura, Carla & resten av gubbarna i Eldkvarn släpper ny skiva i november! Skivan får det spännande namnet "Hunger Hotell" och verkar sjuuukt lovande. Lyssna på detta:

Gästartister på skivan kommer bland annat vara Mauro Scocco, Sophie Zelmani, Markus Krunegård, Peter LeMarc, Ebba Forsberg och Nicolai Dunger.
Jag vet, det låter lite för bra för att vara sant. Scocco och LeMarc är jag kanske inte särskilt upphetsad över att få höra croona med i en duett, men Markus Krunegård och Sophie Zelmani! Det kan ju inte bli dåligt... Jag lyckades se ett smakprov från skivan, där bröderna Jonsson spelar en akustisk version av en låt vid namnet "Kommer hem". Det lät lovande!

Den sistnämnda sångerskan, den ljuvliga Sophie, släppte förövrigt själv nytt material för några veckor sedan; Den mycket vackra "The Ocean and Me". Kolla upp den, om ni är ute i nedladdartagen.

1 comment:

Anonymous said...

mm, det har varit ganska mkt på sistone. Synd att man inte hinner skriva om allt. Fast några av de där grejerna hann jag faktiskt beta av. Jag läste om Hunger hotell och ser fram emot den. Har du kikat på Bootlegg series skivan än då? Jag undviker den och önskar i julklapp. Tror ändå att det inte kan vara så mkt nytt att jag är helt borta.