Thursday, February 05, 2009

Toni, du är inte galen

I min inbox möts jag av ett betryggande budskap. Det är ett skräpmejl från något företag som påstår sig ha vansinnigt låga priser. Titeln på mejlet är "Toni, du är inte galen". Vad bra att jag fått den saken utredd i alla fall.

---

Jag sitter och försöker jobba på vårprojektet. Problemet just nu är att hitta en struktur på storyn som berättar det budskap jag vill uttrycka. Det är lite läskigt att jobba med just den här biten. Risken är att jag kommer bli beskylld för att bli för utelämnande, även om det inte vore första gången. Å andra sidan kan man ju inte skriva om nåt annat än saker man känner till och har erfarenhet av. Åtminstone vad gäller karaktärernas inre konflikter. De yttre kan man nog haspa runt lite med som man vill med.

---

Min kropp känns totalt urlakad. Som om gårdagens bastu ännu inte släppt taget om mig. Jag är trött, vansinnigt trött. Önskar att jag kunde få tid att gå upp i gymmet en timme eller två snart, men med de senaste veckornas hektiska schema och diverse utflykter så har det inte blivit alltför mycket tid över. Men till helgen! Då jävlar!

---

Det är just ett fanskap att ens tillit ska ha blivit så skadad. Jag tog en lite för stor risk häromsistens och borde väl ha förstått att en lögnare alltid ljuger, även om den påstår motsatsen. Men vissa människor fungerar väl så. Just nu känns det som om jag får jobba med att lära mig att ALLA människor inte gör det. Bara de fega.

---

I tisdags kväll åkte jag och tre andra molkommänniskor till K-stad. Röda Korset har nämligen startat nåt som visade sig vara en studiecirkel, som vi från början trodde handlade om vanliga föreläsningar, i mänskliga rättigheter. Tre timmar försvann i ett nafs när vi fick bättre på våra kunskaper i det här ämnet. Det var sjukt intressant, och jag ser fram emot de kommande fem mötena. Det är såna här grejer jag inte riktigt kunnat koncentrera mig på här under min molkomtid. Men det kändes gött att lära sig om nåt som inte är film.

---

Imorgon blir det dock konsert. The Soundtrack of our lives spelar på Nöjesfabriken. Kan bli hur bra som helst. Som förband hittar vi The Bryte, ett band som frontas av E- som gick här på journalist förra året. Mest ser jag fram emot att få höra TSOOL röja sig igenom "Confrontation Camp".

---

Rolig bild som jag hittade på en kompis blogg:


---

I morse sitter jag och bläddrar i DN när tv börjar sända en direktsänd presskonferens med Alliansen. Det visade sig att dessa mindre begåvade ursäkter till stadsråd har fått för sig att bygga ut kärnkraften. Jag vet att mejlet i min inbox förkunnade att jag inte var galen, men nog fan blev jag lite skogstokig när jag fick höra detta. Ren och skär idioti. Deras övriga skitsnack om satsningar på energieffektivisering och satsningar på förnyelsebar energi var dessutom hur könlösa och menlösa som helst. Fan og.

---

Jag har börjat få svårare och svårare att stiga upp på morgonen. Två gånger den här veckan har jag försovit mig till mina lektioner, resten av dagarna hade jag säkert gjort det om vi inte börjat lite senare. Varför?

---

Jag är absolut inte galen, men mycket annat. Jag är trött. Rastlös. Utsliten. Stressad. Okoncentrerad. Ensam. Lite kreativ i alla fall. Fragmentarisk, på nåt underligt sätt. Men jag antar att det är det jag ska sätta igång och jobba på nu. Ta alla dessa spridda tankar och stycken och intryck och få dem att bli lite mer samlade. Vi får ser hur det går.

5 comments:

Toni said...

Det var ett roligt inlägg att läsa. Men vore jag du så slog jag inte undan orosmolnen riktigt än.

Savela said...

Tro mig. Molnen har bara börjat samla sig vid horisonten. Det blåser oundvikligen upp till storm. Jag bara säger att jag ska hålla hårt i relingen så jag inte sugs med i första taget.

Anonymous said...

bra att du inte är galen, alltid kul att få det bekräftat från sin egen skräppost! glad att du tycker om mina bilder på bloggen också!

Anonymous said...

Håll i relingen! Sugs du med kan du slukas upp av det förrädiska havet av besvikelser och lögner.

Savela said...

Tack för tipset Urban. Vet inte om jag egentligen plaskar rätt duktigt i de pölarna, men i andra fall ska jag lyda ditt råd.