Tuesday, February 10, 2009

Jag är bra

Ibland blir jag imponerad av mig själv. Jag kan klappa mig själv på ryggen och säga, "Fan Toni, jag är stolt över att jag är jag".

Visst, nån gång kring efter lunch idag sjönk min självkänsla till knäskålarna. Stötte på kritik både vad gällandes klippandet av "Bobs Blues" och manusarbetet till "För all tid" (som är arbetsnamnet på mitt vårprojekt). Då kröp den där elakingen som bor i min högra hjärnhalva fram igen. "Du ska inte jobba med film", sa han, "du är för dålig. Obegåvad. Vem försöker du lura? Allt du gör blir katastrof. Har du funderat på en karriär som städare? Resten av ditt liv är skit också". Så jag blev lite bitter då. Det tog nån timme och sen mådde jag lite bättre igen, men det var likväl en jobbig stund på dagen.

Jag blev däremot rätt upplyft av det högintressanta mötet med den där studiecirkeln i mänskliga rättigheter som jag deltog i nu under kvällen.

Men nu var det inte det jag skulle berömma mig själv för. Jag fick nämligen syn på Last. Fm-boxen över "veckans toppartister" här intill. Tack vare Spotify har mina möjligheter till musikåtgång ökat under den senaste veckan. Så de namn som återkommit flest gånger de senaste sju dagarna har alltså varit The Soundtrack of Our Lives, Allan Edwall, Marvin Gaye, Freddie Wadling, Miles Davis och så givetvis Dylan och Eldkvarn. Jävlar vad bra musiksmak jag har! Skulle jag möta en kvinna med samma spellista skulle jag idka på omedelbart giftemål.

---

Är jag narcissistisk? Nördig? Ni måste skoja. Jag har bara självdistans nog att uppskatta mina egna goda sidor.

---

Spelningen med TSOOl i fredags var förövrigt riktigt fin. En av höjdpunkterna (inklusive från gästspelet av Sven Eric Magnusson, sångaren i Sven Ingvars) var den nya singeln "Thrill Me". Som ni kan se här:

2 comments:

Anonymous said...

Jag har nyligen (idag, tjohoo) fårr spotify. Kan man göra så att last.fm känner av vad man spelar där också?

Anonymous said...

Spotify är sånt där typiskt nymodigt trams för Stockholmare. Vad hände med att köpa LP skivor och spela in blandband?