Thursday, July 31, 2008

Töre

Eftersom jag inte har tillgång till en ordentlig internetuppkoppling går det sådär med mina intentioner att publicera fler inlägg av den längre sorten med temat "Mitt Sommarlov". Typ. Men jag kan i alla fall nu placera ännu ett ortsnamn till listan över legendariska platser jag befunnit mig i under sommaren: Töre. Vet ni inte var Töre ligger? Stackare. Det är en mycket liten ort någonstans mellan Kalix och Luleå som några av mina vänner är uppväxta i. Vi mellanlandar här över natten för att imorgon åka till nämnda staden L-. Snart vankas det bastu och en kall pilsner på det.

Anyway. Jag inhandlade en ny mobiltelefon i veckan, angående det här med överkonsumering. Det var fyra år sedan sist, så det kanske inte är så farligt. Kände att det var dags att uppdatera efter att den förra inte längre gick att ladda. Det här tror jag är den fjärde luren jag ägt under min livstid och jag minns hur extatisk jag var över min första. A1018, hette den, hade en antenn som stack mig i magen när jag hade den i jeansfickan och den enda "roliga" funktionen var att man kunde programera sina egna ringsingnaler. På den nya kan jag ladda ner mp3or med några knapptryck. Jag kan automatiskt skicka bilder tagna med 1,3 mp-kameran direkt till den här bloggen. Utvecklingen går framåt.

När jag skulle köpa telefonen på Elgiganten tog det dock tid när affärens datanät bröt ihop och Försäljaren var tvungen att vänta på att de fixade till problemet. "Kan du inte...jag vet inte, använda papper och penna?", frågade jag. Han skrattade. "Sånt gör man inte nuförtiden", sa han.

Utvecklingen går framåt.

2 comments:

Anonymous said...

Vi ska dricka heineken nu när han kommer till mig i augusti =) kan du förstå att jag gått och blivit kär i en holländare? hans riktiga namn och efternamn är (håll i dig nu och skratta inte) - Jarno Blom =) Han är fin på alla sätt och vis och tycker om mig lika mycket som jag tycker om honom. han är arekolog och älskar att lukta på böcker (blir svettig här bara av att tänka på det) och vi har det bra trots distansen. Vet att det är lite svårt med distans men jag tror det kan funka om båda vill, sen har jag aldrig testat det så man får väl se =)

Bra att du äntligen upptäckt kings riktiga värde, fick hem en av hans senaste idag (blaze. hur är det med dig och hur känns det inför andra året på skolan? allt bra mellan dig och sanna och om du var tvungen att beskriva tågluffen med en känsla så skulle det vara?

Anonymous said...

ja 8 månader är ett tag faktiskt, grattis till er =) snart ett år Toni. Tänkte på dig häromdagen när jag såg att alla utebiokvällar startat här vilket gav mig en sentimental känsla =)

Planerna inför min flytt och födelsedag (blir ju för tusan 20 den 14:e, fatta Toni en tvåa, vad ska jag göra med en tvåa?!) så jag har fullt upp. Försöker även planera in så Jarno kan komma i augusti, jag är så sådär löjligt kär och ler åt allting men visst är han snygg toni? är han inte det tycker du? :P

är du uppe i kalix än? vad har duför dig där då?