Monday, July 28, 2008

I förbifarten

Nu känns det som att sommaren har så att säga toppat, och att allt härefter fram till den 19 augusti kommer vara ett långsamt lunkande och väntande.

Efter tågluffen följde ett återbesök hos min S-, en helt underbar vecka ute bland de skånska slätterna. Underbart, romantiskt, mysigt, you name it. Vi hade till och med en liten utflykt till Kalmar som inte var fy skam heller, pjäsen vi såg var mycket rolig och välspelad.

Jag var däremot tvungen denna helg att sätta mig på tåget norröver för att återvända hem till päronen och vännerna i Kalix. Inte för att jag nu tror att den här andra kalixsvängen den här sommaren kommer bli tråkigt, jag menar inte att racka ner alltför mycket på min hemort. Nej, det är snarare det att det inte kommer bli lika bra som den gångna månaden har varit. Den kommer helt enkelt blekna i jämförelse.

Nåja. Ikväll ska jag försöka mig på att få sett den här The Dark Night på den lokala biografen. Kan säkert bli underhållande. I helgen ryktas det om luleåkalaset, vilket kommer säkert både innehålla festligheter och jästa maltdrycker. Den som lever får se.

Nu blir nästa mål att slänga sig på cykeln -jag sitter på bibliotekets drop in-dator i avsaknad av bättre internetuppkopplingar- och ta mig hemåt för att ta en joggingtur.

Gud vad den här bloggen har blivit anonym och ointressant.

1 comment:

Toni said...

Var den bra, the dark knight?