Saturday, July 12, 2008

Ljubljana

Det blev nagot av Ljubljana planerna, trots allt.

Efter tva ratt trista dagar i Salzburg och Munchen kande jag att jag saknade varmen och de slaviska landerna. Sa jag stod pa perrongen och var nastan pa vag att stiga pa ett tag mot Basel i Schweiz , men angrade mig och tog den sex timmar langa resan till Slovenien istallet. Det var det vart. Jag har varit har i tva natter nu, och stannar har ytterligare tva innan skeppet gar hemat. Jag alskar det har landet. Det ar inte lika sevart som Budapest eller Prag kanske, men manniskorna ar sa skona och stamningen sa avlsappnad sa det vager upp.

Sa nu skriver jag nagra korta ord innan jag tar en liten siesta, ar ratt utpumpad sedan jag och mitt sallskap tog en promenad upp till den lokala borgen. Kanske en liten dusch vore pa sin plats ocksa. Nagon i receptionen spelar Thelonious Monk, och inom nagra timmar bar det val av ut igen for att ta nagot glas Lasko pa en uteservering. Jag ar ratt tillfreds med livet just nu.

Det har ar alltsa slutetappen, och det ska bli skont att komma tillbaka. Men jag kommer sakna det har livet. Bigtime.

Nasta Sverige alltsa. Men forst ska jag bara avnjuta helgen alltsa.

No comments: