Monday, June 09, 2008

Spridda tankar

Jag vet inte. Ibland känns det som om jag skriver den här bloggen utan att någon läser, vilket inte egentligen spelar någon roll: Jag skriver för att det är roligt att skriva. Jag blir lätt lite bäng ifall jag inte får dansa lite vals med tangentbordet med jämna mellanrum. I alla fall: Det är tunt med kommentarer. Lite synd, det är ju alltid lika roligt att få några rader tillbaka. Därför förvånar det mig att min blogg, enligt publikräknaren jag har på sidan, har cirka 10 unika besökare per dag. För mig personligen är det en ganska hög siffra. Så frågan är...

Vilka är ni? Jag tror jag har bett om detta tidigare: Kommentera! Bara för att så säga, "Hej"!

Vad mer?

Jo, imorgon ska jag gå och hämta ut mitt interrail kort. Då är det kört, då är utrymmet för återvändo än mindre troligt. Det känns läskigt, underligt och spännande att jag om cirka två veckor kommer ge mig iväg på en tre veckor lång tågluff. Ensam. Utan att aldrig tidigare ha rest någonstans någongång. Det ska bli intressant att se hur detta går...

Ytterligare?

Det börjar plötsligt bli väldigt jobbigt att ha flickvännen på andra sidan Sverige. Behöver dock "bara" vänta till midsommar...


Slutligen

Livet i Kalix är hyfsat habilt, men långsamt. Livet på Folkhögskolan är inte att klaga på, trots allt. Jag får återkomma om detta.

1 comment:

Danne Jojanson said...

Ja, alltså, både du och jag lyckades ju sätta oss i den obekväma situationen med flickvännen i fel ände av landet. Även om det onekligen är mer extremt för dig.
Nå, vilken inriktning tog du dig in på nu då?
Åh, ska lägga till en ":)" bara för att jag vet att du gillar sådana!