Friday, June 13, 2008

Jodå, nog ser det ljust ut

Fick ett brev med posten idag. Det var från Molkoms Folkhögskola. Det stod, "Du är antagen till Videolinjen åk 2, fördjupning regi".

"Yeah!", tänkte jag . Ett tag senare ringer Spettekakan. Hon kom in i Drama 2. Det kändes ännu göttare. Så... Det kommande året kan faktiskt bli rätt schysst. Det ser ljust ut.

Så nu när jag sitter hos C- och dricker en hyfsat kall öl, tillsammans med hans katt Frasse, då känns det rätt fint.



Det blir alltså några såna här kvällar till på Molkoms strand i fortsättningen.

3 comments:

Danne Jojanson said...

Åh, Sanna kom också in alltså - gött.
Har du någon koll på vilka andra i drama som kom in?

Stranden skall det bli.

Anonymous said...

hej, vill bara meddela att jag ska svara på ditt mail så fort jag kan, imorgon tror jag, så du inte tror jag att jag gått och blivit en dryg jävel //Amra

Anonymous said...

Hej Toni! Vi var på Hultsfredsfestivalen i dagarna nu och vid tillfälle tänkte jag en tanke på förra årets Dancing in the Dark-sjungande i ditt (blåa?) tält med dig och Gustav. Hultsfred var trevligt i år också, även om magin från förra året, av naturliga själ, nog aldrig mer uppnås. För att sammanfatta det hela och dessutom kommentera framförallt bilden på dig och vad jag antar är din Spettekaka då ni ser så söta och rara ut, är en fras jag sa till ett gäng killar på Hellströmkonserten, då de var snälla nog att släppa fram långe-gustav så vi kunde stå tillsammans trots att han kunde skylt deras vy totalt. (Vilket han dock inte gjorde). : "Kärleken är allt.". Eller nåt sånt, minnet sviker.
(En lång kommentar, med långa halvt nästan sammanhängande meningar.. Kommentarbehov till 30% tillfredsställt!) Ciao!