Wednesday, April 22, 2009

I förbifarten: Jag...


Jag är trött just nu. I måndags åkte jag till Nora för att spela in mitt examensprojekt. En kortfilm som utspelar sig på en tågstation på 50-talet. Det har varit tre bra dagar. Innan kvällens bastu hade jag inte duschat sedan i söndags. Jag har fortfarande inte sovit mer än max femton timmar sammanlagt sedan dess heller. Jag har klämt några öl ikväll för att fira inspelnings avslutning. Jag har filmat på en rälsbuss. Jag ska till Stockholm imorgon på Drömfabriken, där de ska visa min kortfilm "Bobs Blues". Så det lär inte bli mycket sömn de kommande nätterna heller. I dag fick jag ett mejl om att min minutfilm "Antagonisten", som vann silver i SM i minutfilm, kanske ska visas på en festival i Kroatien. I sådana fall betalar arrangörerna uppehållet åt mig därborta. Sweet. Detta stycke får räcka för denna gången. Jag återkommer efter Stockholm.

No comments: