Monday, September 22, 2008

Som vanligt kommer denna text att avslutas med jag fördömmer den som ointressant och lovar att skriva något vettigare nästa gång

Jag är rätt trött och sliten just nu!

Har precis kommit upp till rummet från bastun. Vi var ett par stycken som gick ner dit och firade dagens inspelning med varsin ljummen folköl och en timmas sittning i bastun. Hur skönt och avkopplande som helst. Jag tror ärligt talat att jag skulle blivit ett nervvrak för länge sedan om inte jag hade tillgång till en bastu att få lite i rekreation i. Någonstans inom mig finns fortfarande den där urfinnen som vet att han en dag kommer sluta sina dagar med en knippe björkris i vänster hand, och en vattenskopa i högra.

Inspelning som sagt. Jag går ju nu andra året på den här värmländska filmlinjen, och att säga att vi hoppat upp ett pinnhål i år är nog ingen överdrift. Det har varit klart mycket tuffare och krävande än förra året, men det verkar å andra sidan ge bättre resultat. Idag påbörjades en inspelning som kommer att fortgå till fredag. Jag hade inga större förhoppningar inför projektet, och då är jag trots allt utsedd till producent till eländet, men under dagens inspelning så har mina förhoppningar höjts. Vi har för första gången fått använda s.k HD-teknik, pantherdolly och annat smått och gott som helt klart höjer kvalitén. Visst, jag namedroppar nu.

Men även om inspelningen gått bra så känner jag mig givetvis som en urkramad disktrasa som bara väntar på att få och gå och lägga sig. Jag har dessutom något så manligt som träningsverk i bicepsen från ett gympass i förrgår. Det gör ont. Trots att jag är själva antitesen till biff.

Herregud. Är jag blondinbella eller? Vilken total brist på innehåll i detta inlägg. Jag skäms nästan. Jag ber att få återkomma när jag har något intressant att berätta.

No comments: