Sunday, April 13, 2008

Skarpt läge

Imorgon gäller det. Då börjar inspelningen av "Från Karlstad till Casablanca". Jag började skriva på manuset någon gång i januari. Det finslipades fram till mars månad. De senaste veckor har varit ett ändlöst producerande och repande. För att inte tala om förra veckan då jag tog en paus för att åka till Enköping och spela in zombiefilm. Men imorgon är det alltså dags. Det kan bli den där filmen som jag alltid velat göra, som jag väntat på att göra sedan jag slutade gymnaiset. Eller så kan allting gå käpprätt åt helvete. I vilket fall som helst är jag laddad. Nu är det skarpt läge. Nu smäller det. Manuset är skrivet. Förberedelserna får bära eller brista. Nu ska här regisseras.


Bilden -tagen under zombiefilmsinspelningen- är en fortsättning på refererandet till filminspelning som en krigssituation. Vilket det givetvis inte är. Jag tänker mest på utrycket "skjuta en film".

2 comments:

Anonymous said...

snyggt med vapnet....påminner om rambo... jag lovar! tack för tipset på LP butiken tänkte fråga dig om den faktiskt, det var den med underliga öppettider va? East FM har ej hört av sig mer, uppenbarligen tog argummenten slut.... hoppas din film gå rbra, du får uppdatera mig på msn/mail!

Anonymous said...

L85A1, SA40. Brittiskt vapen. Visst är det skönt?