Wednesday, April 23, 2008

Försent för Edelweiss del I

Det här är till Toni

Alltså inte till mig, utan till Toni

Toni V.

Han skrev: Jag väntar tills min namne skriver vad han tycker om detta

Jag har bara lyssnat på två spår än så länge. Jag är berusad. Jag höll på att börja gråta när jag hörde första låten, tro och tvivel. Håkan Hellströms skiva "För sent för Edelweiss" verkar än så länge vara fantastiskt. Tro och tvivel avslutas med pianot från "Backstreets". Andra låten, "För en lång lång tid" är "Born to run" á la feskekyrkan. Ikväll -inte imorgon- men just ikväll när jag är full och förälskad så är det här det bästa introt jag nånsin hört till en cd-skiva. Det kan vara världens bästa skiva någonsin. Ikväll. Nu börjar nästa låt, "Zigenarliv Dreamin'".

Jag lovar att skriva igen när jag "nästan gråtit" färdigt och lyssnat igenom hela skivan. Jag lovar. Jag lovar Toni V. Jag lovar Gustav. Jag lovar, ni andra.

1 comment:

Anonymous said...

Du tror inte man blir lite jobbig när man ser Bruce i all musik som görs?

Jag har inte lyssnat på den en enda gång utan att haja till på just Backstreets-pianot. Att jämföra "För en lång lång tid" med "Born to run" var dock kanske lite överförfriskat. Men skivan är magnifik. Långa vägar, tro & tvivel, kärleken är ett brev, för sent för edelweiss och ja, allt, A:s och min twist till Zigenarliv Dreamin', det är bara så bra. Jag har älskat den här skivan sen första genomlyssningen. Fullt i klass med tidigare grejer. Kom på Hultan i år igen, T, det kommer bli tillrcäkligt med magi för att trolla bort hela Småland.