Tuesday, October 16, 2007

Scener från Molkom: Ensamma män

Vi börjar närma oss Molkom. Jag, D- och B- har varit inne i Karlstad och sett på bio. "Du Levande", Roy Anderssons senaste pärla. En fantastisk film. Nu sitter vi och glor ut genom vindrutan och tänker på förmodligen helt vilt skilda saker. B- styr bilen mot säkert mål och höjer volymen två snäpp när nästa låt kommer på radion. Jag säger:

"Tre ensamma män i Molkoms mörker lyssnar på R.E.M's 'Everybody Hurts' under en bilfärd. Är det bara jag som tror att det här skulle bli en smått tragikomisk filmscen?"

Grabbarna skrattar. En ounviklig fråga när man går på filmskola.

2 comments:

Toni said...

Och det bästa är att jag redan har titeln på den rullen du omtalar där. Och Roy Andersson ska självklart vara regissör! På den punkten finns inga som helst tvetydigheter eller undantag om jag ska acceptera upplägget. Filmen ska heta "Ensamma män i Molkom". Jag tror på kassasucce.

Toni said...

kanske att Killinggänget skulle få för sig något dylikt. Men associationerna går ju ändå till "Den vedervärdige mannen från Säffle" på nåt vis, gör det inte det?