Monday, January 26, 2009

Antagonisten


För första gången någonsin vågar jag lägga upp nåt på den här bloggen som jag faktiskt själv påtat ihop. Den här minutfilmen skrevs, spelades in och redigerades under några veckors tid hösten 2008. Personligen är jag hyfsat nöjd med den, även om den inte kommer till sin fulla rätt i såhär pass dålig upplösning. Det är spännande att jobba med en så extrem tidsbegränsning som en minut, men faktiskt svårare än man kan tro.

När det kommer till en film med såpass kort speltid som denna så ska man kanske akta sig för att berätta om handlingen för mycket. Men filmens lilla tagline är i alla fall: "Vem är din största fiende?"



Antagonisten (speltid: 1 minut)

Regi & Manus: Toni Savela
Foto: Hamid Khansari
B-Foto: Daniel Andersson
Ljud: Björn Petersson
Ljus: Totte Taflin
Scripta & Klipp: Stefan Askernäs

Huvudroll: Daniel Johansson

Filmen spelades in på HD-CAM och redigerades i Adobe Premier.

5 comments:

Anonymous said...

Hej toni! jag tyckte filmen var (säkert inte det ord du väntat på) mysig! kändes rolig och jag gillade musiken, sen tyckte jag att du blivit mycket bättre på det här med kameravinklar och bilder. jämför man med din första film jag såg (den om jesus som stanup komiker) är den här mycket mer välgjord!

Savela said...

Tack så mycket! Ja, utvecklats har man väl gjort. Personligen tycker jag väl att jag och min fotograf Hamid lyckades få till en bra atmosfär, men att bildberättandet är lite väl statiskt och stelt.

Anonymous said...

Haha! Den var ju bra!!

Anonymous said...

Gissa vad Toni? Gissa vem som går i min klass på universitet? Jo, du gissade rätt, självklart är det Ozzy från Molkom som gick skribentlinjen eller vad det nu var! Liten värld eller hur?

Anonymous said...

Snyggt! Dock lite för mycket bananskalshumor mot slutet va? Men en kul idé och skön stämning