Saturday, March 29, 2008

Vackert.

När det kommer till covers på Bob Dylan-sånger så är jag svårflörtad. Det finns många bra, men det är ju liksom svårt att stå ut när originalet redan gjort allt så jävla bra. Jag har dessutom ett totalt ointresse för allt som heter MySpace. Därför ska ni ta det som en ovanlighet att jag tipsar om denna länk: http://www.myspace.com/ingridolava

Lyssna på hennes tolkning av It's alright Ma. Mycket vackert, och trots att det är en ganska bokstavstrogen version så har den ändå något nytt som jag inte hört tidigare. Och jag har hört många tolka Dylan. Kolla upp denna alltså.

Gillar ni skånsk reggae bör ni kolla upp Stures Dansorkester. Ladda ner de två låtarna som erbjuds på sajten. Får ni tag i "Älska mig för evigt" av samma artist så tveka inte. Vackert det med.

1 comment:

Toni said...

Det lät spännnande! Ska jag absolut kolla upp...