Sunday, December 16, 2007

Licens att leva

I förbifarten:

Snart är det dags för den årliga sammanfattningen. Den då jag listar upplevelser, filmer och musik från det gångna året. Jag skrev just ihop listan med årets konserter och blev själv förvånad över hur mycket bra jag hunnit med att se i år.

Men det jag tänker just nu på är "Mitt hjärta ropar ditt namn". En låt från Eldkvarns lysande LP "Utanför Lagen". Denna orgeldoftande historia är bland det bästa och vackraste jag hört med denna grupp. Eldkvarn kommer jag ofrånkomligen hylla i sammanfattningen, men just nu vill jag bara lyfta fram denna sång som åtminstone borde bli en mp3 i eran samling redan ikväll. Dessa rader går på repeat i mitt huvud:

Allt jag ber om är licens att leva
allt jag ser är ett skepp som lämnar hamn
Över vågorna på haven
över ängarna i dalen
skall mitt hjärta ropa ditt namn
Mitt hjärta ropar ditt namn


Jag skriver snart igen.

1 comment:

Toni said...

jag tackar dig för tipset. Jag har inte hört låten ifråga men det verkade intressant!