Sunday, May 13, 2007

Mellanspel

Jag vill egentligen inte skriva en blogg som inte tillför något:

Men jag har tre ungefärliga önskningar just nu, även om en ande i nån flaska lyser med sin frånvaro.

Önskning #1:

Kommentera. Ni måste kommentera, om ni läser det här, så lovar jag att kommentera tillbaka. Jag behöver göda mitt ego. Det verkar som om ingen har läst förra inlägget, "En Ledig Man" här. Synd. Jag var nöjd med det.

Önskning #2:
Om några år vill jag kunna säga som Håkan Hellström: "Det finns ett berg dit jag brukade gå/ Det är så vackert där/ Nästan som en tavla/ En tavla över rätt och fel/ För man ser gårdakvarnarna/ Men man ser skiten med"

Jag har hittat ett berg, en utkiksplats några minuter från mig. Jag vill gå upp dit en vår/sommarkväll med ett sexpack öl, skitsamma om det är folköl eller en starkare variant, och ett par bärbara högtalare. Jag vill ha med mig en vän, och tillsammans ska vi sitta på en filt och snacka och lyssna på the Waterboys eller långsamma sjungande gitarrer. Därifrån ser vi hela Norrköping. Kommer definitivt göra det när M- kommer på besök i Juni i alla fall. Jag önskar att det kan bli av före det också.

Önskning #3:
Jag vill veta vad jag vill göra av mig själv. Det eller lära mig spela gitarr så att jag kan spela Van Morrisons "Sweet thing". Jag antar att jag får fortsätta lyssna på the Waterboys istället när de avslutar sida A på "Fishermans blues" med en cover på den. Jävla vattenpojkar.

6 comments:

Anonymous said...

Gårdakvarnar och skit är min favorit med Hellström. :)

Savela said...

Underbart! Både kommentaren i sig och innehållet.

Anonymous said...

Självklart läser jag din blogg här till och från. Internetuppkopplingen har varit begränsad, men kollar med ojämna mellanrum. Du skriver bra, som alltid, det vet du.

Gårdakvarnar och skit var den första Håkan-låten jag orkade lyssna på, och på den bygger hela mitt Håkan-intresse.

Det är bara att jobba på guran då, Tonyboy. Enda sättet att lära sig är att skaffa billigaste skräpguran och repa ihjäl dig. Sen är du given centrumpunkt på varenda grillfest från Äggskallebyn till Peking till Kalix och fångar vilken köttig finska du än kan känna begär för.

...Och jag kan tänka mig att det finns en del.

Anonymous said...

jag förljer gärna med upp till din utsiktsplats =) kan vi göra nästa vecka ^^ det skulle jag lätt b ehöva med all stress osv, förresten så gillar jag bilden på din utsikt, den var snygg... skulle jag ta en på min utsikt skulle man bara få se buskar och gamla gubbar, men men =) lycka till imorrn i skolan!

Anonymous said...

Att lära sig spela gitarr som Dylan fan är en himmles resa. Och det händer att ja läser din blogg.

Savela said...

Oh! En bloggläsare vars identitet för mig är okänd. Spännande.