Tuesday, September 19, 2006

Nu djävlar

Jag har hämtat mig från borgarnas seger nu. Det är givetvis fruktansvärt det som har hänt, alla som tycker annorlunda har jag ett och annat otalt med. Men det finns en positiv sak i alla fall. Sverige kommer få roligare komiker. Sverige kommer få fler bra politiska låtskrivare. Så blir det alltid när motsättningarna i ett land ökar. När ekonomin tar över medmänskligheten, när politiken i ett land bygger på grundtesen att folk ljuger.

Därför har jag tänkt tillföra ett ämne till den här bloggen. Nu ska jag inte längre bara skriva om Bob Dylan och annan musik, filmer, böcker och egenskrivna tolvtakare. Nu utökar jag med att även gå till barnsliga attacker på vår nya regering. Jag kommer vara väldigt orättvis, låg, elak och ibland brutal. Men jag kommer vara rolig. För de kommande fyra åren i mitt liv kommer den borgerliga alliansen att förstöra mitt liv genom att vara allt det där som jag själv kommer vara mot mig. De kommer inte ge mig bidrag när jag har det svårt ekonomiskt, de kommer inte ge mig någon anställningstrygghet och det är bara början. De kanske kommer ge mig ett jobb, för typ tolv kronor i timmen för att putsa skor. Skillnaden är att de inte kommer vara roliga. Jag menar, Sveriges nya statsminister lyssnar på Da Buzz.

Bara för att ge en liten hänvisning för vad som komma skall med jämna mellanrum: Alla moderater kommer förr eller senare att ha onaturligt nära relationer till sina familjemedlemmar. Därav incestlockarna i nacken. Hälften av svenska folket som röstade för en borgelig regering har någon sorts bokstavskombination.

Gick jag för långt där? Kanske det, men jag har bara börjat.

2 comments:

Toni said...

Bra initiativ! Vi ska smutskasta dem till den gräns att vi slängs i finkan för förtal. : )

Savela said...

Då är vi fler i kampen!