Thursday, September 21, 2006

Marit, Kom på fest med mig

Om du som läser det här råkar vara min flickvän så sluta läsa här eftersom du förmodligen kommer bli rätt svartsjuk. Om du ändå gör det så snälla förlåt mig och snälla slå mig inte.

Marit Bergman har alltså släppt ny skiva som jag inte har hunnit sätta tänderna i ordentligt, men singeln "No Party" är helt underbar. Jag såg henne live i sommras, en akustisk konsert som var av mycket hög kvalité, och där Marit passade på att spela mycket material från den vid tillfället kommande skivan. Jag minns hennes "No Party" redan då som en låt som satte sig direkt. I albumversionen saknas givetvis intimiteten som finns i en akustisk konsert, men däremot finns det mer av melankolisk röjpop, mycket mer. Jag trycker om låten på MP3-spelaren två gånger om på busshållplatsen på morgonen, jag vill höra henne sjunga igen. Marit sjunger att hon har en fest att gå på, men ingen vänner i den här staden. Det kommer alltså inte bli någon vidare fest. Men Marit!, vill jag säga, du får gå med mig! Du är söt, du är smart och du har en sjukt bra skivsamling, självklart får du gå med mig. Jag vill vara din vän ikväll. Jag vill dansa hela kvällen med dig.

Jag skrev en gång att om jag skulle gjort en lista över tjejer jag skulle kunna bli ihop med om min flickvän gjorde slut med mig på grund av att jag gör listor över tjejer jag skulle kunna bli ihop med om hon gjorde slut, så skulle Marit förmodligen vara högst upp på listan. Det är hon fortfarande.

Marit Bergman - No Party
Skriv upp det.

1 comment:

Anonymous said...

Du skriver så underbart! =D Sanna måste ha älskat dig.. Ah ah ah?