Monday, February 06, 2006

Skjut inte pianospelaren

Pratade med L- igår om Dylan och hur han bara spelar piano nuförtiden när han kör live och började fundera på det där. Till skillnad från många andra fans tycker jag att det inte gör så mycket. Piano är ett väldigt coolt instrument, och Bob har gjort många fina låtar sittandes bakom tangenterna. Dessutom kan det finnas en kraft bakom hammrandet som kanske han förlorade de där sista åren med gitarren. Här kommer lite bilder (för L-s skull) och lite länkar till smakprov på plinkandet:

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Bild 5

och min personliga favorit från Highway 61 Revisited-omslaget:

Bild 6


Den här alternativa versionen hittade jag på Dignity -bara spelad på piano! Lyssna på den "nya" sista versen... Varför kom inte den med?
http://www.notdarkyet.de/downloads/dignitypianoversion.mp3

1 comment:

Lolita of the Classics said...

Jag pyr av åtrå! Bild 5 och 6... Åh! Jag älskar dig!