Thursday, December 15, 2005

Dialog

-För fan! Pressa den där tama ursäkten till gaspedal i botten! Nu!
-Ta det lugnt. Det är inte autobahn.
-Det borde vara autobahn.
-Det är E4an, Sverige.
-Det borde vara Tyskland...
-Va? Inser du vad du just sa?
-Jag vet inte vad det lät som, men jag menade att fartgränserna i Sverige är i töntigaste laget!
-Jo, men det du sa att det här borde vara Tyskland, det lät som värsta tredje riket-propagandan!
-Glöm det
-Jag försöker
-Åååååh jag älskar landsvägen!
-Jag börjar tröttna på den....
-Äh, skitsnack, du är trött på all jävla skog och monoton körning, du tänker på helt andra saker, jag tänker på att stället som poppar upp, alla dessa vägkrogar och löjliga små byar man möter på vägen; Boliden.... Strömsund....
-Dorotea!
-Dorotea! Fuckin' Dorotea! Alla dessa värdelösa ställen på vägen som ger en historier att berätta om, minnen, allt sånt, jag menar...
-Vad menar du?
-Jag menar ingenting.

No comments: