Wednesday, November 04, 2009

November (på Spotify)


Hur kommer det sig att ett av årets osexigaste månader har ett av årets bästa soundtrack? Jo, det är sant. Jag har ställt i ordning en lista för Spotify där månaden November är huvudperson. Den innehåller starka kort som The National, Tom Waits, Echo and the Bunnymen och Sandy Denny. Ja, jag har även slängt in Laleh och Guns'n'roses för att krydda med lite hits.

The Nationals bidrag "Mr. November" kan ni även se ovan på YouTube-fönstret. Sången innehåller den svårslagna refrängen:
"I won't fuck us over, I'm Mr. November/ I'm Mr. November, I won't fuck us over"

Listan hittar ni här:
http://open.spotify.com/user/thetomthumb/playlist/0SQXbKKigrYQimM2S2X5Sx

2 comments:

Din vän Clownen said...

1.) Du har med Morrissey. Pagliacci gillar.

2.) Laleh är möjligt bäst på listan. Farligt påstående när hon står jämte Waits, men har inte hört den sen 2006.

3.) Du saknar Wyclefs "Gone til' November" och framför allt Azure Rays "November" - som utklassar allt annat på den listan. Där har du ett av världens bästigaste indie-band för typ fem år sen, nu är de för stora för sitt eget bästa, men bara in the states.

Savela said...

Underbara kontroversiella påståenden. Mycket stämmer också. Azure Rays har jag missat, men jag är förr credkänslig för att ha med Wyclef. Det är nog bara hans "911" som jag klarar av...

Jag måste vara tråkig och säga att Waits bidrag är min favorit. Men Laleh kommer fan tvåa. Hon har väl egentligen det enda glada spåret i samlingen?