Sunday, August 09, 2009

Ett falnande förhållande

Min senaste kärlek, Spotify, är i en svacka. Eftersom jag för närvarande varken har tillgång den personliga vinylsamlingen, cd-skivorna eller mitt mp3-bibliotek så är jag smått beroende av Spottifajen för att få i mig min dagliga dos av bra musik. Men efter att ha väntat förgäves på att de ska utöka utbudet med exempelvis Drive By Truckers eller Levon Helm så börjar jag få andra tankar. Den stora besvikelsen kom när de bestämde sig för att plocka bort alla Dylans studioalbum häromveckan. Nu känns den här musiktjänsten mindre och mindre komplett. Vi har kommit till den punkten i vår relation då jag börjat fundera på om det finns bättre alternativ. Det finns fortfarande mycket som jag uppskattar och gillar, men vi har börjat glida ifrån varandra. När jag får tillgång till min skivsamling igen kommer kanske sprickan bli djupare. Jag är tacksam för den tiden som varit och hoppas på att vi kan fortsätta vara vänner... Men jag är rädd för att det som jag och Spotify har haft tillsammans aldrig kan bli det samma igen.

Den här dedikerar jag till dig, Spottan: http://www.youtube.com/watch?v=XDgbGA_VVSs. "Once I had a pretty girl, but she did me wrong"

1 comment:

Toni V said...

spotify har visat sig vara en knölig bitch att ha till älskarinna... Jag vet inte hur jag ska göra..