Wednesday, February 27, 2008

Vita Huset

Jag håller just nu på att rejsa igenom trejde säsongen av Vita Huset på DVD. Jag har sjungit denna tv-series lov regelbundet i denna blogg i flera år nu, och ska väl kanske hålla tillbaka lite nu. Men efter att ha sett det klassiska avsnittet "Bartlet for America" igår så kunde jag inte undgå att vara i extas efter avsnittet. Avsnittet kretsar i första hand kring stabschefen Leo McGarry och hemligheter från hans förflutna, och scenen då han förklarar hur en alkoholist -som han själv- tänker är bland det mest insiktsfulla om missbruk jag nånsin hört. De tårar han fäller i slutet på avsnittet fick nästan mig själv att ta till lipen. Storartat!

När jag nu suttit och kollat bra klipp från YouTube (istället för att skriva det manus jag egentligen borde jobba med) så kunde jag inte motstå att presentera detta klassiska klipp från serien om religiöst hyckleri:

No comments: