Monday, January 21, 2008

Orsaker till att må bra

Det är inte så att jag gör några större insatser för att hålla den här bloggen fräsch och vital. Problemet är att jag har det för bra just nu. Så är det. När jag är deppig eller förbannad så drivs man mycket starkare att ventilera sitt känsloliv för allmän beskådan. Men just nu har jag det alltså lite för bra. Varje gång jag hitills tänkt så brukar läget vända fort; Så det löser sig säkert.

Vad är det som gjort att jag är så oförskämt glad just nu då?

För det första har jag ju haft en sån där flickvän sedan några månader tillbaka. Jag har nämnt henne tidigare, en skånska som går på en närbesläktat linje till min egen här på skolan. Hon får mig att må otroligt tillfreds med tillvaron. Jag blir både gladare och lugnare i hennes sällskap. Tror fan att jag blir friskare också, man blir mer motiverad att ta hand om sig och inte skräp var och varannan dag. Inte lika mycket i alla fall.

Fler orsaker till att det fungerar bra just nu: Skolan går bra. Det är mycket att göra, men inget har åtminstone skitit sig på sistone. Min kreativitet är inte den bästa just nu, men den ligger inte nere i alla fall. Om det finns någon nackdel på jobbsidan så är det nog inget mer än att jag måste planera upp min tid lite bättre. Kanske skaffa en kalender. Skulle kanske hjälpa min förvirring.

Exempel på orsaker #3: Jag lyssnar på strålande bra musik just nu. Sånt påverkar mig väldigt mycket faktiskt. Lyssna på listan med skivor som jag lyssnar på just nu: Bruce Springsteen "The Seeger Sessions", Neil Young "Live att Massey Hall", Moneybrother "Mount Pleasure" och Bob Dylan "Oh Mercy". Deusstom har jag en nyinköpt live-dvd med Eldkvarn. Hittar ni ett enda fel där?

#4: Det har varit vår i Värmland de senaste dagarna.

#5: Nästa vecka ska jag på GBG filmfestival med min videoklass och skolans dramaklass. Ser jag väldigt fram emot. Två filmer jag ser fram emot är Lars & The Real Girl och Across the universe. Enligt filmernas trailers så verkar de mycket lovande.

#6: Jag är fortfarande, fem-sex år efter att pubertet slutat härja, otroligt snygg.

#7: Jag har sett "I'm Not There" och den var fantastisk.

Så här kan det givetvis inte gå till. Ska man skriva blogg ska man vara arg, bitter och bitsk. Inte glad, positiv och snäll på formuleringarna. Jag lovar att bättra mig.

1 comment:

Toni said...

Jo jag tackar... DEt är svårt att fortsätta vara så elak man egentligen är på bloggen efter en tid. Jag märker att ju längre jag hållit på och bloggat, desto snällare har jag blivit, rent av att jag enbart hyllat allt och alla. Smått patetiskt, men sant. Jag försöker fortsätta vara hård men det är svårt.