Monday, January 14, 2008

Mycket film blir det.

Att jag är någon sorts filmnörd är kanske ingen hemlighet. Både när det gäller att göra film och se på mediet i fråga. Det är något som passar mig, en kontrollerad verklighet som jag kan rå över, eller åtminstone bli områdd i. Alla nördars försvarstal måhända.

Trots att jag gillar film så kan det bli lite för mycket ibland. Just nu är det väl fem filmprojekt på gång som ska vara klar under våren. Det kommer säkert bli asroligt, om än jobbigt. Men sen så är det allt det här filmtittandet man ska hinna med. Det finns inte alltför många aktiviteter i en ort som Molkom en vardag, så blir det inte bastu eller spånken, så tycks film vara det enda återstående alternativet. Nu ska vi också på Göteborgs filmfestival. En rolig resa förmodligen, men just nu är det lite för många filmtitlar som roterar i huvudet.

Jag tror helt enkelt lösningen blir att dra ner på det frivilliga filmtittandet under den kommande tiden. Försöka andas litegran och inte förlora lusten för det ämnesområde som jag vill ägna resten av min yrkeskarriär åt. Ikväll kanske jag fått tillbaka i hungern. Men just nu är jag....mätt.

Det är såna här inlägg som gör att besökarna flyr bloggen!

No comments: