Friday, August 03, 2007

It's Friday, I'm in Kalix

Sitter just nu hos C-. Det är varmt och grabbarna lyssnar på hårdrock. Jag sitter i bar överkropp och svettas. Snart: bastu. Har tagit en kall pilsner. Blir en till snart.

I måndags dog Ingmar Bergman alltså. Antar att allt är sagt som bör sägas. Min åsikt är: Bergman var en mästare. Faktiskt. "Fanny & Alexander", "Gycklarnas Afton" och "Det Sjunde Inseglet" är några av hans bästa filmer som jag lärt mig att uppskatta väldigt mycket. Jag sörjer inte gubbens död, han var gammal och det är naturens gång. Däremot är det bra att han blir hedrad som han bör. Allt Ingmar Bergman gjorde var inte bra, det blev många skott över mål under den långa karriären. Men när han väl träffade rätt, som i "Scener ur ett äktenskap" eller "Smultronstället", då var det bulls eye. På mina länkar har jag lagt upp den spöklika drömsekvensen som var "Smulstronställets" nyckelscen. Vila i frid, I-.

Jag har haft många besökare på sistone. Det är kul att se. Inte så många kommentarer dock. Men det kanske kommer. Imorgon blir det luleåkalaset. Vi hörs snart, älskade människor.

3 comments:

Anonymous said...

"Älskade människor"? hahaha du är full toni foni

Anonymous said...

Nej! Vadå, kan inte jag få visa min kärlek till mina medmänniskor? Såhär går det när man försöker vara något annat än en benhård cyniker! Det var sista gången...

Anonymous said...

förlåt, jag glömmer alltid hur känslig du kan vara ^^