Friday, May 26, 2006

blues för en lördag

lämna nycklarna till bilen hemma ikväll
det kommer bli en lång och blöt natt
de säger att våren är här
det är svårt att tro när himlen är svart
om vi springer hinner vi med bussen
om vi inte gör det gör det ingenting
vi har hela natten på oss
hela natten på oss att driva omkring

släng alla förhoppningar du har
de är bara ännu en hög med bajs
visa mig vägen till jukeboxen
lite depeche mode nu vore nice

jag har jobbet hela dagen på gatan, baby
så ge mig nåt som gör det värt det
vissa nätter är så här
men det är väl nåt du redan vet
jag vill inte slå nån på käften
inte ta bort nån fokus från oss
men det får bli som det blir
om nån alkis börjar slåss

så glöm allt sweet talk du hört
det är bara skitsnack så klart
jag måste hitta en jukebox
lite bob hund nu vore underbart

No comments: