Thursday, June 24, 2010

Grattis grabbar

Det är roligt att ha begåvade vänner.

En av dem, Victor Nyåker, vann den regionala uttagningen till Novemberfestivalen förra helgen, "Filmörnen". Detta med en musikvideo som till hiphopgruppen Bara på Låtsas "Vad är jag?". Victor gick årskursen under mig på Molkom och är inte bara en ruskigt begåvad arbetsmyra: Han är en otroligt sympatisk lirare också. Här kommer ett klipp från videon (som ärligt talat ryckt ur sitt sammanhang inte gör videon rättvisa). Men -Grattis Victor!



En annan vän är Emil G. Ryderup som vann ett gäng priser för sin "Balladen om de olycksaliga". Han och ett annat gäng vänner hade gjort denna i mitt tycke berörande musikal. Jag hade läst manuset men var ändå inte beredd på den gåshudsvarning som uppstod när jag väl fick se filmen. Emils bästa film sen Novemberfestivals tvåan "Drawn to you". Grattis Emil och ni andra!

Även Hagfors stolthet Erik Järnberg Rååd vann pris. Han sopade banan med sin kortfilm "Jonny" i klassen mellanvikt. Anmärkningsvärt att han hade Göran Ragnerstam i huvudrollen. Hur han fick denna att skenbart onanera i mjukisbyxor har jag ingen aning om. Grattis Erik J. Håård!

No comments: