Thursday, January 28, 2010

GBG Filmfestival del III


Imorgon börjar Göteborg Filmfestival. Ett av årets höjdpunkter. Åtminstone en av få höjdpunkter under vinterhalvåret. Inte bara eftersom det är en chans att se löjligt mycket konstig film från konstiga länder. Inte heller bara för att jag återigen får njuta av det fantastiska vädret som Göteborg har att erbjuda i februari (som i år sägs bli värre än nånsin!). Nej, det är även att jag får träffa så många sköna människor: ex-molkomiter, nuvarande molkomiter, nya bekantskaper, gamla bekanskaper, släktingar, filmfolk, vanligt folk. Osv.

Det här blir tredje besöket på festivalen. Första gången som jag faktiskt kommer delta från första dagen till sista, med någon dags paus i mitten. Tidigare har jag bara varit med de sista dagarnaa, och då har det mest blivit någon galen blandning av att se film på dagarna och festa på nätterna. Att sova har mest blivit något som fallit mellan stolarna. I år så tar jag en mer sansad inställning till det hela. Men räkna med att det kommer bli några galna nätter i Göteborg.

Ja. Nu är det officiellt. Jag ÄR peppad. Därför inleder jag detta inlägg med Band of Heathens "Jackson Station". Bra musik för bra dagar.

No comments: