Sunday, November 14, 2010

Så sant som det är sagt, Rocky



(Källa: http://www.rocky-digital.com/serien/default.asp?nr=327
Klicka på bilden för att få den större... )
Det här är lite av en klyscha, men Rocky var bättre förr. (Men vem var å andra sidan inte det?).

I alla fall, i den här seriestrippen lyckas Martin Kellerman fånga exakt mina tankar om att använda smileys och apostrofer i skrift. Jag vet att jag låter som en gammal, bitter gubbe när jag pratar om det här, men för mig är det helt omöjligt att använda ett ":)" eller "*glad*" om jag inte är ruskigt ironiskt. Om motparten inte förstår mitt känsloläge när skriver, så har jag antingen formulerat mig dåligt eller så är den andra dum i huvudet. Det är upp till var och en att uttrycka sig som man vill, men jag själv har och kommer alltid vägra smileys.

(För ungefär ett år sen försökte jag faktiskt bryta mot min egen regel. Jag hade en flörtig smskonversation med en tjej som frekvent använde alla förkortningar och symboler som fanns, och jag försökte smälta in och verka som en sund, vanlig kille och använda en blinkande gubbe för att ge en lite flörtigare ton på meddelandet. Men så fort jag såg detta ";)" framför mig bläddrade jag tillbaka och radera tecknen. Det kändes helt enkelt inte rätt.)

No comments: