Monday, April 26, 2010

Treme



"You tell me all you wanna do is get high, play trumpet and barbecue in New Orleans your whole life?"

"That'll work."


Jag tänkte skriva ett långt inlägg och hylla HBO's nya tv-serie "Treme". Jag tänkte skriva om hur skaparna av lysande "The Wire" gjort storstilad comeback med denna serie som utspelar sig i New Orleans tre månader efter orkanen Katrina. Jag tänkte rabbla upp otaliga skäl till varför den tagit mig med storm: Om musiken, om dialogen, om karaktärerna, om sättet serien får dofterna från de fräsande köken att slingra sig genom tv-skärmen. Jag skulle definitivt skriva spaltmeter om musiken som dånar och pulserar och tar andan ur mig. Efter det skulle jag försvara hur jag hypar serien trots att det bara gått två avsnitt där det egentligen inte hunnit hända så mycket alls... Jag tänkte skriva att om man som jag älskar "The Wire", så kommer man dra en lättnadens suck över att se -och höra- "Treme".

Jag tänkte göra allt detta. Men sen insåg jag att det räckte med att se trailern. Se den.

No comments: